Cum poti identifica job-urile cu componenta social media la un targ de job-uri

Primavara este sezonul targurilor de job-uri. Este, deci, momentul cel mai bun sa iti gasesti un job in domeniul de care esti pasionat. Pentru ca tot mai multe companii incep sa foloseasca mediul online pentru promovare, job-urile in social media nu sunt inca foarte bine delimitate ca atributii si departamente. De aceea, tu trebuie sa reusesti sa identifici nevoile companiilor pentru ocuparea unor astfel de pozitii si sa demonstrezi ca tu esti candidatul potrivit. Mergi la standul companiei pentru care ti-ai dori sa lucrezi si discuta cu recruiterul despre:

  • Modul in care sunt structurate departamentele in companie – afla cum sunt atribuite sarcinile in companie, ce structura are fiecare departament si cum sunt formate echipele;
  • Acum ca stii care sunt departamentele companiei, afla care dintre ele este responsabil de partea de social media; in general, daca nu exista un departament de social media, atributiile sunt repartizate in departamente ca Marketing, Digital, Internet-eCommerce sau Comunicare;
  • Pasul urmator este sa descoperi in care dintre aceste departamente exista job-uri disponibile si care ar fi mai precis atributiile tale intr-un astfel de departament; trebuie sa clarifici aceste aspecte pentru ca, de cele mai multe ori, persoana angajata pe social media trebuie sa indeplineasca si sarcini conexe acestui domeniu – realizarea comunicatelor de presa, editare foto, realizarea unor rapoarte de evalluare, documentare etc; descopera unde este locul tau si cum ar putea arata fisa postului;
  • Daca nu exista pozitii disponibile sau compania nu si-a conturat, inca, o pozitie in mediul online si, implicit, pe retelele de socializare, intervine capacitatea de persuasiune; explica-i recruiterului care sunt beneficiile mediului online, cum i-ar putea ajuta promovarea prin intermediul retelelor de socializare si care sunt imbunatatirile pe care tu le-ai putea aduce companiei ca angajat in social media;
  • In sustinerea punctului anterior, pregateste-ti un mic discurs (pe langa CV-ul cu care te prezinti la stand) care sa te ajute sa te vinzi mai bine, care sa iti prezinte atributiile si competentele, experienta anterioara in domeniul social media, prezenta ta in mediul online pe diferite retele de socializare, proiectele demarate si coordonate de tine si, cel mai important, planurile de viitor. Creeaza o necesitate si vino cu solutia pentru acea necesitate si job-ul poate fi al tau;
  • In cazul in care angajatorul se lasa convins mai greu, propune-i o colaborare temporara, un internship in social media care sa iti permita sa iti folosesti aptitudinile si competentele, sa le aplici urmarind niste obiective si care sa ajute compania sa inteleaga reala necesitate de a se promova cu ajutorul beneficiilor mediului online;

Urmeaza pasii de mai sus si prezinta-te increzator la targurile de cariera organizate anul acesta. Daca CV-ul tau contine informatii relevante si daca iti pui in practica abilitatile de persuasiune, poti fi sigur ca vei gasi job-ul in social media pe care ti l-ai dorit. Echipa Hipo.ro ti-a pregatit un articol despre angajari in Social Media din care poti afla care sunt companiile care angajeaza in social media, pe ce platforme poti gasi anunturi de astfel de job-uri, ce abilitati si competente trebuie sa ai si care sunt salariile in social media in functie de nivelul de experienta!